روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

نامۀ امام خمینی به امام خامنه‌ای
بسم اللَّه الرحمن الرحیم
جناب حجة‌الاسلام آقاى خامنه‏‌اى، رئیس محترم جمهورى اسلامى دامت افاضاته...
اینجانب که از سال‌هاى قبل از انقلاب با جنابعالى ارتباط نزدیک داشته‏‌ام و همان ارتباط بحمداللَّه تعالى تاکنون باقى است، جنابعالى را یکى از بازوهاى تواناى جمهورى اسلامى مى‏‌دانم و شما را چون برادرى که آشنا به مسائل فقهى و متعهد به آن هستید ... مى‏‌دانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانى اسلامى از جمله افراد نادرى هستید که چون خورشید، روشنى مى‏‌دهید ...
در خاتمه سلامت و سعادت جنابعالى را از خداوند خواستار و امید است امثال جنابعالى در مقاصد عالیه خود پیروز و سربلند گردید.
والسلام علیکم و رحمة اللَّه
۲۱ دی ماه ۶۶
روح اللَّه الموسوى الخمینى‏
یک‌بار که - بنا به دلایلی - نیاز پیدا کردم به جستجو در بیانات حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، به این نکته پی بردم که متن بسیاری از بیانات حضرت ایشان، از طریق سایت رسمی دفتر حفظ و نشر آثارشان منتشر نمی‌شود.
در نگاه اول، این موضوع تا حدود بسیاری طبیعی می‌نمود؛ چرا که بسیاری از دیدارهای ایشان خصوصی بوده و قابل انتشار در مجامع عمومی نمی‌باشد ... اما موضوع هنگامی عجیب نمود که دریافتم حتی بیانات بسیاری از دیدارهای عمومی ایشان نیز منتشر نشده است و با اندکی جستجو به این نکته عجیب‌تر برخوردم که بسیاری از بیانات منتشرنشده‌ی ایشان، از طریق مجاری دیگر مثل پایگاه‌های اطلاع رسانی سازمان‌ها، نهادها و ادارات دولتی، خبرگزاری‌ها و برخی کتاب‌ها منتشر شده است.
از همان زمان، یکی از کارهای من شده بود جستجوی سایت‌ها و کتاب‌های مختلف و ذخیره‌ی این‌گونه بیانات و اکنون بر آن شده‌ام تا این آرشیو را جهت استفاده‌ی سایرین در یک‌جا جمع‌آوری کنم. باشد که مورد استفاده قرار گیرد.
چند تذکر:
۱- در این وبلاگ، مراد از "منتشر نشده"، منتشر نشده به‌طور رسمی در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای می‌باشد و الا کلیه‌ی بیانات، پیام‌ها، یادداشت‌ها، مصاحبه‌ها، خطبه‌ها و احکام درج شده در این وبلاگ، پیش‌تر در یک فضای عمومی (از جمله خبرگزاری‌ها، مجلات، روزنامه‌ها و صداوسیما) منتشر شده‌اند که منبع آن در پایان هر مطلب ذکر شده است.
۲- مسئولیت مطالب قرار داده شده در وبلاگ با منتشرکنندگان اولیه آن می‌باشد.
۳- تصاویر درج شده در پست‌های مختلف وبلاگ، الزاما مربوط به همان دیدار نیستند، اما تلاش می‌شود همواره یکی از مرتبط‌ترین تصاویر موجود انتخاب شود.
۴- به تازگی، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای، برخی بیانات قدیمی منتشرنشدۀ رهبری را منتشر می‌کند که موجب آسان‌تر شدن کار این وبلاگ می‌گردد و از آن استقبال می‌کنیم.
۵- درصورت استفاده از مطالب نشریافته در این وبلاگ، بهتر است منبع اصلی آن نیز ذکر شود.
۶- چنان‌چه شما نیز از این دست مطالب دارید، ما را نیز در جریان بگذارید.