روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

پیام منتشر نشده آیت الله خامنه ای در پی درگذشت علامه سیدمحمدحسین طباطبایی - ۱۳۶۰/۸/۲۴

ثبت‌شده در يكشنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۲۹ ب.ظ
پیام منتشر نشده آیت الله خامنه ای در پی درگذشت علامه سیدمحمدحسین طباطبایی - ۱۳۶۰/۸/۲۴

حضرت امام خامنه‌ای در پیامی که به مناسبت درگذشت حضرت علامه طباطبایی صادر کردند، از ایشان با تعابیری همچون عالم ربانی، دانشمند عظیم‌الشّأن، فیلسوف و مفسّر کبیر قرآن، ی از مفاخر کم‌نظیر عالم اسلام، چشمه جوشان و فیاض دانش و عرفان و تقوای اسلامی یاد می‌کنند. به مناسبت سالگرد درگذشت ایشان، «روشنی خورشید» متن این پیام را منتشر می‌مند.

مخاطب: حضرت امام خمینی

تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۶۰

شرح:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

محضر مبارک رهبر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی مدظله‌العالی

ضایعه ارتحال عالم ربانی و دانشمند عظیم‌الشّأن، فیلسوف و مفسّر کبیر قرآن حضرت آیت‌الله علامه طباطبایی را که یکی از مفاخر کم‌نظیر عالم اسلام بودند، به پیشگاه ولیّ‌عصر ارواحناله‌فداء و حضرت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب و حوزه‌های علمیه مخصوصا حوزه مقدسه قم و مراجع عظام تقلید و شاگردان این مرحوم و همه اندیشمندان و عاشقان علم و فضیلت تسلیت عرض می‌کنم.

شادروان علامه طباطبایی عمری را در راه خدمت به اسلام و معارف اسلامی و تحقیق و تتبع در این راه صرف کردند. این چشمه جوشان و فیاض دانش و عرفان و تقوای اسلامی در راه تعلیم و تربیت شاگردانی که هر یک در عالم اسلام دانشمندی برجسته اند توفیقی کم‌مانند داشته است. فقدان این عارف جلیل‌القدر و فیلسوف و متفکر بزرگ اسلام ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است و بی‌شک جهان اندیشه باید از این فقدان و مصیبت سوگوار و داغدار باشد.

یک بار دیگر این مصیبت را به حضور امام امت مدظله‌العالی تسلیت گفته شادی روح آن فقید سعید را از درگاه ایزد منان مسألت می‌نمایم.

سیدعلی خامنه‌ای

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

 

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی، شماره ۷۱۱، صفحه ۱۰

پیوند مرتبط: پیام منتشر نشده آیت الله خامنه ای به سمینار یزرگداشت علامه‌ی فقید سید محمدحسین طباطبایی

دیدگاه‌ها

ارسال دیدگاه‌

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پیامک‌های این دیدار

  • آیت‌الله خامنه‌ای: علامه طباطبایی، این چشمه جوشان و فیاض دانش و عرفان و تقوای اسلامی در راه تعلیم و تربیت شاگردانی که هر یک در عالم اسلام دانشمندی برجسته اند توفیقی کم‌مانند داشته است.