روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

بیانات منتشر نشده امام خامنه ای در دیدار دومین گروه از میهمانان‌ خارجی‌ دومین‌ سالگرد ارتحال‌ امام‌ خمینی‌ - ۱۳۷۰/۳/۱۵

ثبت‌شده در سه شنبه، ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۷:۵۳ ب.ظ
بیانات منتشر نشده امام خامنه ای در دیدار دومین گروه از میهمانان‌ خارجی‌ دومین‌ سالگرد ارتحال‌ امام‌ خمینی‌ - ۱۳۷۰/۳/۱۵

در دومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی، گروه هایی از مهمانان خارجی به دیدار حضرت امام خامنه ای می رسند که فقط بیانات ایشان در دیدار با گروه اول به صورت رسمی منتشر شده است. «روشنی خورشید» متن بیانات ایشان در دیدار با دومین گروه از میهمانان خارجی را منتشر می کند.

تاریخ: ۱۵ خرداد ۱۳۷۰

شرح:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

به همه‌ی شما برادران و خواهران عزیز که از اقطار عالم اسلام به خانه‌ی خودتان تشریف آورده‌اید، خوش‌آمد و خیر مقدم عرض می‌کنم. بدیهی است که مصیبت بزرگ فقدان امام امت مخصوص ما ایرانی‌ها نیست؛ همه‌ی مسلمانان عالم، بلکه همه‌ی مستضعفان در آن سهیمند.

مطلبی که من مناسب می‌دانم در این‌جا عرض بکنم، این است که با نگاهی به صحنه‌ی جهان، احساس می‌شود که حرکت عظیم اسلامی، روزبه‌روز رو به شدت و قوت است و گذشت زمان، به نفع ارزش‌های اسلامی و معنوی است. مسلمانان عالم بیدار شدند و دارند بیدار می‌شوند. چه مستکبران و قلدران بخواهند و چه نخواهند، چه امریکا بپسندد و چه نپسندد، این حقیقتی است که دارد اتفاق می‌افتد. باید مراقب و مترصد خطرات این مرحله بود.

استبدادها و استعمارها و حکومت‌های قلدر و دشمن اسلام، مسلمین را قرن‌ها در ضعف و ذلت نگه داشتند. امروز که حرکت به سمت عزت و بیداری مسلمین است، مطمئنا دشمنان کمین‌هایی در راه خواهند داشت؛ باید مراقب آن‌ها بود. من یکی از این خطرات را عرض می‌کنم و آن، اختلاف کلمه بین مسلمین، اختلاف بین طوایف و مذاهب اسلام و اختلاف بین قومیّت‌های مسلمان است.

شما نگاه کنید، در کجای جهان اسلام است که دست‌های خائن درصدد ایجاد تفرقه و اختلاف نباشد؟ و در کجاست که مغزهای پلید طراحان استکباری، ساده‌دلان و ضعیفانی را پیدا نکرده باشند که در خدمت هدف‌هایشان قرار بگیرند؟ هدف نزدیک و گام بزرگ ما، عبارت از ایجاد وحدت بین طوایف و مذاهب اسلامی و گروه‌های مسلمان است. عده‌ای برای ضربه زدن به حرکت عزت‌آفرین اسلامی، رسالتشان ایجاد تفرقه است؛ آن‌ها را شناسایی کنید و هوشمندانه با آن‌ها مقابله نمایید. اگر مسلمانان هوشیار باشند و خود را به عزت اسلام، عزیز بشمارند و به قوت اسلام، قوی بپندارند، بی‌گمان این حرکت خواهد توانست به اهداف خود برسد.

من مجددا به همه‌ی شما عزیزان، برادران و خواهرانی که از کشورهای مختلف، از پاکستان، کشمیر، آذربایجان شوروی، فلسطین، لبنان، سوریه، از کشورهای آفریقایی و سایر نقاط تشریف آورده‌اید، صمیمانه خوش‌آمد عرض می‌کنم و تأکید می‌نمایم که این‌جا خانه‌ی شماست. تهران، خانه‌ی برادران مسلمان است و مردم در این‌جا برادران شما هستند. امیدواریم که به شما خوش بگذرد.

والسلام‌علیکم‌ورحمه‌الله‌وبرکاته

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب

دیدگاه‌ها

ارسال دیدگاه‌

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پیامک‌های این دیدار

  • رهبر انقلاب: هدف نزدیک و گام بزرگ ما، عبارت از ایجاد وحدت بین طوایف و مذاهب اسلامی و گروه‌های مسلمان است. عده‌ای برای ضربه ‌زدن به حرکت عزت‌آفرین اسلامی، رسالتشان ایجاد تفرقه است؛ آن‌ها را شناسایی کنید و هوشمندانه با آن‌ها مقابله نمایید.