روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

پاسخ منتشر نشده امام خامنه ای به پیام تشکر آیه‌الله سیدمحمدباقر حکیم از ملت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران - ۱۳۸۲/۳/۳

ثبت‌شده در دوشنبه، ۲ بهمن ۱۴۰۲، ۰۵:۱۳ ب.ظ
پاسخ منتشر نشده امام خامنه ای به پیام تشکر آیه‌الله سیدمحمدباقر حکیم از ملت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران - ۱۳۸۲/۳/۳

شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم پس از ورود به عراق در پیام تشکری خطاب به رهبر، مسئولان و ملت ایران چنین نوشتند که:

«بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

حضرت آیه‌الله العظمی امام خامنه‌ای دام‌ظله

سلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

به خاطر عنایت ویژه و توجهی که در طی مدت حضور این‌جانب و هموطنان عراقی در خاک جمهوری اسلامی ایران، نسبت به آرمان مردم عراق و آزادسازی آنان از چنگ طاغوت و استبداد، مبذول فرموده اید، و نیز از بابت توجه و رسیدگی به امور عراقی‌ها و ارائه خدمات ارزنده به آنان در تمام سطوح -که تجسم حقیقی مسئولیت‌پذیری جناب‌عالی در دفاع از ستمدیدگان و مستضعفان است- مراتب تشکر و امتنان خود را به حضور جناب‌عالی و همه آقایان بزرگوار و برادران مسئولان جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌دارم.

همچنین از طریق جناب‌عالی، سپاس عمیق خود را نسبت به مردم مسلمان و غیور ایران که علی‌رغم تمام شرایط دشواری که خود با آن رو به رو بودند، ملت ما را در جهت رفع محنت و گرفتاری یاری کرده و با او همدلی نشان دادند، تقدیم می‌دارم.

ما یقین داریم که ملت شریف عراق، توجه و همدلی و همدردی شخص جناب‌عالی، و نیز عنایت ویژه امام راحل امت -رضوان‌الله‌علیه-، و توجه و همدلی و همدردی ملت مسلمان ایران را هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد. امیدوارم تغییرات عظیمی که با سقوط صدام جنایتکار، در عراق حاصل شده، و انگیزش و حرکت گسترده‌ای که در جهت اسلام و ارزش‌های الهی و استقلال و عدالت و برادری اسلامی پدید آمده، آغاز حقیقی بازگشت روابط طبیعی میان دو ملت همسایه باشد. و البته این روابط، روابط همیاری و تشریک مساعی برای برپایی حق و عدالت و حسن همجواری و احترام متقابل است.

با سپاسگزاری مجدد از جناب‌عالی و همه مسئولان محترم و ملت مسلمان ایران، دوام توفیق و شکوفایی شما را آرزومندم.

والسلام‌علیکم‌ورحمه‌الله‌وبرکاته

نجف اشرف ۱۶ ربیع الاوّل ۱۴۲۴

سید محمد باقر حکیم»

«روشنی خورشید» متن پاسخ حضرت امام خامنه‌ای به این پیام را منتشر می‌کند.

تاریخ: ۳ خرداد ۱۳۸۲

شرح:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

آیت‌الله جناب آقای سید محمد باقر حکیم دامت‌برکاته

با سلام و تحیّت

از پیام محبّت‌آمیز جناب‌عالی نسبت به مردم و مسئولان جمهوری اسلامی که پس از بازگشت به عراق و استقرار در نجف اشرف فرستادید، صمیمانه تشکر می‌کنم.

سال‌های حضور شما و جمعی از مردم و مجاهدان مظلوم عراقی در جمهوری اسلامی یادآور دردهای مشترک دو ملت ایران و عراق در سال‌های حاکمیت رژیم ستمگر و ضدمردمی حاکم بر عراق است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم شریف و آزاده‌ی ایران و عراق طعم تلخ ظلم و بیداد و تجاوزگری نظام استبدادی حاکم بر عراق را چشیدند و مصائب و ناملایمات فراوانی تحمل کردند و برای دفاع از حق و عدل و آزادی، قربانیان بی‌شماری تقدیم نمودند. به درگاه خداوند متعال، جبهه‌ی سپاس و خضوع می‌سایم که این رژیم ستمگر و فاسد را سرنگون کرد و زمینه را برای حضور مردم و استقرار یک نظام مستقل و مردم‌سالار فراهم ساخت.

اینک ملت عراق در معرض یکی از بزرگ‌ترین آزمایش‌های الهی و در آستانه‌ی تحوّل عمیق تاریخی قرار گرفته است تا نظام و حکومت مطلوب خود را بر پایه‌ی قوانین و ارزش‌های اسلامی تأسیس کند. مردم عراق از فردای سقوط صدام، خواست‌ها و آرمان‌های خود را به خوبی ابراز کردند و در مراسم اربعین شهادت حضرت سیّدالشهدا علیه‌السّلام و رحلت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، هوشیاری سیاسی و استقلال‌طلبی و توانایی خود را در ایجاد نظام و سازمان‌دهی به نمایش گذاشتند و با اداره‌ی پُرشکوه و زیبای آن مراسم، نمونه‌ی عالی استقرار امنیت به دست مردم را نشان دادند و در استقبال کم‌نظیر از جناب‌عالی و سایر علمای اعلام و تجلیل از مراجع معظم تقلید، عواطف و احساسات سرشار خود را به روحانیت و مرجعیت دینی نثار و حجت را بر همه تمام کردند.

اینک بر عهده‌ی علما، مراجع معظم، نخبگان و برگزیدگان سیاسی است که با اتّکا به مردم، نظام دلخواه آنان را شکل بدهند و از این سرمایه‌ی بزرگ پاسداری کنند و راه را بر متجاوزانی که علی‌رغم مخالفت صریح قاطبه‌ی ملت عراق و همه‌ی مردم جهان سرزمین عراق را اشغال کرده و اجازه‌ی تشکیل حکومت مستقل و مردمی نمی‌دهند، ببندند.

مردم عراق از هر قوم و مذهبی، متحد و یکپارچه همه‌روزه به شکل‌ها و زبان‌های مختلف، نظام استبدادی سابق و سلطه‌ی فعلی بیگانه را نفی و بر استقلال و حاکمیت ملی تأکید می‌کنند و بارها اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند زیر سلطه‌ی اجنبی بروند، ولی متجاوزان اشغالگر که شعار عوام‌فریبانه دمکراسی سر می‌دهند نمی‌خواهند این صدای رسا و بلند مردم آزاده‌ی عراق را بشنوند و درصدد تحمیل نظام سلطه‌ی ضدمردمی و تحقیرآمیز خود بر مردم و مقدّرات کشور عراق‌اند. امید است همه‌ی اقشار و طبقات با حفظ وحدت و یکپارچگی هرچه زودتر شاهد آزادی کامل عراق از سلطه‌ی بیگانگان و استقرار نظام مستقل مردم‌سالار باشند.

مردم عراق به خوبی واقفند که علی‌رغم فروپاشی نظام دیکتاتوری، هنوز پس‌مانده‌ها و بقایای رژیم سابق با تغییر چهره و شعار، درصدد نفوذ در بین مردم و مانع‌تراشی برای تأسیس نظام مستقل و مردمی هستند و از حضور اشغالگران حداکثر استفاده را می‌کنند. لازم است با دقت و مراقبت و هوشیاری، با انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها مقابله کنند و با اتّکا به خداوند متعال و استمداد از مددهای او، با صبر و پایداری راه پرسنگلاخ را طی کنند و مراحل سخت و دشوار را به سوی افق‌های روشن و امیدبخش بپیمایند.

توفیق و تأیید جناب‌عالی را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

ان تَنْصُرُوا الله یَنْصُرْکُم و یثبت اقْدامَکُم

والسلام‌علیکم‌ورحمه‌الله‌وبرکاته

سید علی خامنه‌ای

۸۲/۳/۳

 

منبع: خبرگزاری دانشجویان - ایسنا

پیوند مرتبط: خبر این پیام در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای

دیدگاه‌ها

واو

پاسخ:
.

ارسال دیدگاه‌

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پیامک‌های این دیدار

  • روشنی خورشید متن پاسخ حضرت امام خامنه‌ای به شهید آیت‌الله سید محمدباقر حکیم را منتشر کرد.