روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

پیام منتشر نشده آیت الله خامنه ای به مناسبت سالگرد قیام ۱۶ دی ماه مردم قم - ۱۳۶۰/۱۰/۱۹

ثبت‌شده در شنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۱۵ ب.ظ
پیام منتشر نشده آیت الله خامنه ای به مناسبت سالگرد قیام ۱۶ دی ماه مردم قم - ۱۳۶۰/۱۰/۱۹

همه‌ساله در سالروز قیام خونین مردم قم در نوزدهم دی‌ماه ۱۳۵۶، جمعی از مردم قم به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند و از بیانات ایشان بهره‌مند می‌شوند؛ که این امر بیانگر اهمیت این قیام تاریخی از منظر حضرت امام خامنه‌ای می‌باشد. به همین بهانه «روشنی خورشید» متن پیام آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت قیام مردم قم، در نخستین سال ریاست‌جمهوری ایشان را منتشر می‌کند.

مخاطب: عموم مردم و مردم قم

تاریخ: ۱۹ دی ۱۳۶۰

شرح:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

نوزدهم دی ماه یادآور قهرمانی‌های مردم ایثارگر قم، شهر قیام و شهادت و روز آغاز مبارزه‌ی قاطع و مستمر امت اسلامی با رژیم منحوس پادشاهی است. در نوزدهم دی ماه ۱۳۵۶ و در اوج قدرت رژیم شیطانی پهلوی، در روزهایی که استبداد به جنون‌کشیده‌ی شاه خائن، کار عمّال و کارگزاران رژیم را به گستاخی و وقاحت کشانده و اختناق حاکم، همه‌ی فریادهای ملت محروم و دربند را در سینه خفه کرده بود، یک‌باره فریاد پرخروش و هم‌آهنگ مردم قم آسمان ایران را شکافت و خواب دژخیمان پهلوی را برآشفت.

مقاله‌ی توهین‌آمیزی که به دستور شاه خائن علیه امید مستضعفان و مرجع شیعیان جهان به چاپ رسیده بود، همچون جرقه‌ای، باروت خشم مردم مسلمان قم را منفجر ساخت. رژیم نامردمی حاکم نیز بنا به ماهیت ضد خدایی و ضد خلقی خویش دستور داد تا مزدورانش به روی مردم بی‌دفاع آتش گشودند و خون پاک و مطهر مسلمانان مبارز را به زمین ریختند؛ اما با شلیک هر گلوله، بانگ پُرشکوه تکبیر زنان و مردان شهرِ قیام، رساتر و پُرطنین‌تر شده و در اندک مدت به رهبری روحانیت مبارز و آگاه، سراسر میهن اسلامی را فرا گرفت.

قیام دلیران مردم قم نقطه‌ی شروع مبارزه‌ی بی‌امانی بود که تا لحظه‌ی سقوط حکومت رجاله‌گران رژیم پهلوی ادامه یافت و پس از آن نیز تا امروز در جبهه‌های داخلی و خارجی علیه تفاله‌های رژیم و منافقان و معاندان با اسلام و غارتگران و چپاولگران بین‌المللی ادامه دارد و خواهد داشت. این همان تلاش مقدّسی است که باید به کوتاه کردن دست سلطه‌گران خارجی از منطقه و استقلال همه‌ی دولت‌های مسلمان و آزادی همه‌ی ملّت‌های خاورمیانه و خلیج فارس منتهی گردد. نجات ملت مقاوم فلسطین و آزادی آن سرزمین مقدس اسلامی بی‌شک در ادامه‌ی همین مقاومت‌ها و فداکاری‌ها متصوّر است.

سهم مردم قهرمان قم به عنوان آغازگران این مبارزه‌ی بزرگ علیه ظلم و کفر و استکبار و الحاد داخلی و خارجی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران محفوظ خواهد ماند چرا که آنان به‌طور اولیه کتاب انقلاب اسلامی را با خون عزیزترین و رشیدترین فرزندان خود رقم زدند و از آن روز تاکنون با حضور مستمر و سازنده‌ی خویش در صحنه‌ی انقلاب و مبارزه نشان داده‌اند که تا استقرار کامل نظام اسلامی دست از مبارزه نخواهند شست.

این‌جانب همدل و هم‌صدا با مردم آگاه و غیور شهر قیام و شهادت، خاطره‌ی این روز پرعظمت را گرامی می‌دارم و به روان پاک شهدای نوزدهم دی ماه و همه‌ی شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی ایران درود می‌فرستم.

سید علی خامنه‌ای

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

 

منابع:

۱- کتاب «پیام»، انتشارات وزارت ارشاد اسلامی، صفحه ۴۴

۲- روزنامه «جمهوری اسلامی» شماره ۷۵۶ صفحه ۲

دیدگاه‌ها

ارسال دیدگاه‌

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پیامک‌های این دیدار

  • آیت‌الله خامنه‌ای: مردم قهرمان قم تاکنون با حضور مستمر و سازنده‌ی خویش در صحنه‌ی انقلاب و مبارزه نشان داده‌اند که تا استقرار کامل نظام اسلامی دست از مبارزه نخواهند شست.
  • آیت‌الله خامنه‌ای: قیام دلیران مردم قم نقطه‌ی شروع مبارزه‌ی بی‌امانی بود که تا لحظه‌ی سقوط حکومت رجاله‌گران رژیم پهلوی ادامه یافت و پس از آن نیز تا امروز در جبهه‌های داخلی و خارجی علیه تفاله‌های رژیم و منافقان و معاندان با اسلام و غارتگران و چپاولگران بین‌المللی ادامه دارد و خواهد داشت.