روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

پیام منتشر نشده آیت الله خامنه ای به مسیحیان جهان به‌مناسبت سال نو مسیحی - ۱۳۶۲/۱۰/۱۰

ثبت‌شده در جمعه، ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰ ب.ظ
پیام منتشر نشده آیت الله خامنه ای به مسیحیان جهان به‌مناسبت سال نو مسیحی - ۱۳۶۲/۱۰/۱۰

به مناسبت آغاز سال جدید میلادی، «روشنی خورشید» پیام تبریک حضرت آیت الله خامنه‌ای در سال ۱۳۶۲ خطاب به مسیحیان جهان را منتشر می‌کند.

مخاطب: مسیحیان جهان به‌ویژه هموطنان مسیحی

تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۶۲

شرح:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

سال نو مسیحى را به عموم مسیحیان جهان، به خصوص هموطنان ارجمند مسیحى تبریک گفته، از درگاه خداوند متعال می‌خواهم که سال جدید براى آنان و براى همه‌ی مردم جهان، سالى همراه با امنیت و سعادت باشد.

ارمغان انبیاء الهى براى بشریت، صلح و سعادت و امنیت همراه با شرف و عزت؛ و راه آنان برادرى و همدلى در جهت نیل انسان به معنویت و سعادت بوده است. پیروان انبیاء عظام الهى نیز قادرند و وظیفه دارند که ادامه دهندگان راه آنان باشند و تنها در سایه‌ی این حرکت الهى است که جبهه‌هاى متحد و یکپارچه بر ضد نظام‌هاى الحادى تشکیل خواهد شد و معنویت و اخلاق و وجدان دینى که سرچشمه از فطرت پاک انسان دارد، از آسیب جناح‌هاى ضد انسانى در امان خواهد بود و جدال و مبارزه‌ی حق با باطل، در نهایت به سود حق پایان خواهد پذیرفت.

در جهان امروز، تعالیم مسیحیت نیز مانند دیگر ادیان الهى در معرض تهاجم و تجاوز قدرت‌هاى سلطه‌جو و حکام جور است. حکومت‌هاى مستقر در بسیارى از کشورهاى مسیحى با تجاوزاتى که نسبت به انسان‌ها مرتکب می‌شوند، معنویت آن آیین را پایمال می‌کنند و پیروان واقعى و صدیق حضرت مسیح علیه‌السلام، همانند پیروان ادیان الهى دیگر در معرض تهاجم و تجاوز حکومت‌هاى فاسد هستند. قدرت‌هاى سلطه‌جوى عالم با استفاده از شبکه‌ی تبلیغاتى گسترده‌اى که در اختیار دارند، وجدان عمومى مردم و از آن جمله مسیحیان را از واقعیات موجود جهان بى‌اطلاع نگه داشته‌اند. و گرنه چگونه ممکن است پیروان صدیق حضرت مسیح در جهان، در برابر این همه جنایت که از سوى دولت‌هاى آنان در حق انسان و بشریت اعمال می‌شود، واکنش نشان ندهند؟ این دولت‌ها، افروزنده‌ی آتش جنگ در گوشه و کنار جهان‌اند. مردم محروم لبنان و فلسطین در آستانه‌ی میلاد مسیح قربانى مطامع شیاطین بین‌المللى می‌شوند و این همه جنایت در سکوتى مرگبار تحمل می‌شود. آیا این سکوت و تحمل در برابر تجاوز به حریم انسانیت، با تعالیم عالیه‌ی حضرت مسیح منافات ندارد؟!

مسیحیان ایران شاهدند که جنایتکاران صدامى، هزاران هموطن بی‌گناه آنان را در شهرها و منازل و مساجد به شهادت رسانده‌اند، آنها می‌دانند که این جنایات با تأیید و حمایت سیاسى و نظامى دولت‌هایى انجام گرفته است که بر میلیون‌ها مسیحى جهان حکومت مى‌کنند، آیا تعالیم حضرت مسیح، سکوت در برابر این جنایات عظیم بشرى را تأیید می‌کند؟

این دولت‌هاى متجاوز جهانى که امروز تعالیم دین مسیح را زیر پا می‌گذارند، در واقع بازماندگان همان حکام ستمگرى هستند که حضرت عیسى بن مریم علیه‌السلام را مورد تهاجم و تهدید قرار دادند. آیا وقت آن نرسیده است که رهبران مذهبى ممالک مسیحى این جنایتکاران را در برابر تاریخ رسوا کنند؟ تنها راه نجات بشریت از منجلابى که حکومت‌هاى فاسد ایجاد کرده‌اند بازگشت به تعالیم ادیان الهى و اجراى دستورات پیامبران عظام مى باشد و تبلیغ و ترویج این احکام از وظایف اولیه‌ی رهبران مذهبى است.

از خداوند متعال می‌خواهم که همه‌ی یکتاپرستان و خداجویان جهان را از شر توطئه‌ی ملحدان و مشرکان و منافقان در امان نگهدارد و سال نو مسیحى را براى همه‌ی مسیحیان عالم، به ویژه هموطنان مسیحى ما، سال خیر و برکت و رفاه و امنیت قرار دهد.

والسلام‌علیکم‌ورحمه‌الله

سید على خامنه‌اى

رئیس جمهورى اسلامى ایران

 

منبع: کتاب «پیام» منتشرشده توسط وزارت ارشاد اسلامی؛ صفحه ۱۶۴

دیدگاه‌ها

ارسال دیدگاه‌

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پیامک‌های این دیدار

  • آیت الله خامنه ای:چگونه ممکن است پیروان صدیق حضرت مسیح در جهان، در برابر این همه جنایت که از سوى دولت‌هاى آنان در حق انسان و بشریت اعمال می‌شود، واکنش نشان ندهند؟