روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

بخشی منتشر نشده از بیانات امام خامنه ای در دیدار با عمو پورنگ و امیر محمد متقیان - ۱۳۸۵/۱۱/۴

ثبت‌شده در جمعه، ۱۸ فروردين ۱۴۰۲، ۰۴:۵۸ ب.ظ
بخشی منتشر نشده  از بیانات امام خامنه ای در دیدار با عمو پورنگ و امیر محمد متقیان - ۱۳۸۵/۱۱/۴

تعدادی از هنرمندان صدا و سیما در اواخر سال ۱۳۸۵ و پس از بازگشت از سفر حج، میهمان رهبر انقلاب بودند. در این دیدار، خضرت امام خامنه‌ای با هر کدام از این هنرمندان، دقایقی گفتگو کردند. فیلم بیانات ایشان در گفتگو با آقایان داریوش فرضیایی ملقب به عمو پورنگ و امیرمحمد متقیان، همان وقت از برنامه عمو پورنگ پخش شد که «روشنی خورشید» متن این بیانات را منتشر می‌کند.

تاریخ: ۴ بهمن ۱۳۸۵

شرح:

... برنامه‌های شما برنامه‌های خوبیست. من بوسیله‌ی نوه‌هایم با برنامه‌ی شما آشنا شدم. این آقا پسر کوچولو هم -امیر محمد متّقیان- کوچک‌تر از سنّش مانده ولی رشد فکری و معنویش خوب است و هنرمند هم هست، هنرمند بالذّات.

آقا (۱) هم هنرمند است. شما به خصوص آموزه‌های دینی را به زبان بچه‌ها بیان می‌کنید. البته من توفیق پیدا نمی‌کنم و متأسّفانه کمتر برنامه‌ای را مجال می‌کنم از اول تا آخر گوش کنم، اما همین‌طور تکّه پاره که دیدم خیلی خوب بوده است. من دعا می‌کنم که ان‌شاءالله بتوانید انجام وظیفه کنید.

جامعه‌ی ما، ذهنیت عمومی ما به اخلاقیّات اسلامی احتیاج دارند. بهترین مخاطبان هم همین مخاطبان شمایند. این‌ها گاهی اوقات یک محبتی در دلشان بوجود می‌آید که تا آخر عمر، این محبت از دل نمی‌رود. گاهی در خلال یک برنامه‌ای به پیغمبر، به امیرالمؤمنین، به فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، به یک امام، به یک بزرگ عشقی پیدا می‌کنند، یک محبتی در اعماق دلشان جایگزین می‌شود؛ یا یک خلقی از اخلاقیّات خوب در روح آن‌ها جایگزین می‌شود، این می‌ماند، این خیلی باارزش است؛ ما به این‌ها امروز احتیاج داریم؛ و هم به معرفت درست در زمینه‌ی مبانی اصلی -نمی‌گوییم همه چی- عظمت پروردگار، مهربانی پروردگار، عبودیت ما در مقابل پروردگار، وظایف ما در مقابل پروردگار؛ چیزهایی که باید در تبلیغات شما بیاید! ...

... ان‌شاءالله دعا می‌کنم. ان‌شاءالله خداوند همه‌ی شما را عاقبت به خیر کند. ان‌شاءالله موفق باشید... .

 

پانوشت:

۱- «داریوش فرضیایی» معروف به «عمو پورنگ» مجری برنامه کودک و نوجوان

 

منبع: پیاده شده از فیلم پخش شده از صدا و سیما

دیدگاه‌ها

دیدگاهی ثبت نشده است

ارسال دیدگاه‌

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پیامک‌های این دیدار