روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

بیانات منتشر نشده امام خامنه ای در منزل آیت الله مصباح یزدی + صوت - ۱۳۸۹

ثبت‌شده در دوشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۰۸ ق.ظ
بیانات منتشر نشده امام خامنه ای در منزل آیت الله مصباح یزدی + صوت - ۱۳۸۹

حضرت امام خامنه‌ای، چند روز پیش، در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، نبودِ آیت‌الله مصباح یزدی در مجلس خبرگان را خسارتی برای این مجلس برشمردند. به همین بهانه، «روشنی خورشید» متن بیانات منتشرنشده‌ی امام خامنه‌ای طی حضور در منزل آیت‌الله مصباح یزدی -که در جریان سفر ایشان به قم در سال ۱۳۸۹ انجام گرفت- را منتشر می‌کند.

مخاطب: آیت‌الله مصباح یزدی و خانواده‌ی ایشان

تاریخ: اواخر مهر یا اوایل آبان ماه ۱۳۸۹

شرح:

... جلسه به شدت عاطفی است. عواطف نقش مهمی در ادامه‌ی راه و اقامه‌ی حدود الهی و حاکمیت الهی دارند. در انقلاب ما هم، فکر به تنهایی نمی‌توانست این حرکت عظیم را انجام دهد، عواطف هم مورد لطف الهی است. دوستی و دشمنی یکی از معیارها و ملاک‌ها است.(۱) این لطفی که ابراز می­‌شود [و] این محبتی که ابراز می‌شود، اولا این نکته وجود دارد که این، برمی‌گردد به لطف حضرت‌عالی؛ و سرچشمه‌ی جوشان محبت و التفات شما نسبت به ما سرریز می‌شود در همه خانواده و در مجموعه‌ی فرزندان و اهل و همه.

این یک جهت، جهت دوم این که این هم مربوط به شخص من، قطعا نیست؛ این مربوط به معیارها، مربوط به اسلام، مربوط به انقلاب [و] مربوط به این راه است. -این را ما- الحمدلله من این را می‌دانم و خدای متعال نگذاشته که من اشتباه کنم در این مورد، و تصور کنم که این­‌ها مربوط به شخص من است. می‌دانم که مربوط به خداست و مربوط به این راه است؛ کمااین‌که نسبت به شخص امام با همه‌ی عظمتی که امام داشت [و] با همه‌ی جذابیتی که امام داشت همین بود؛ یعنی مردم برای -خاطر- خدا امام را دوست می‌داشتند و دنبال او حرکت می‌کردند؛ خود ایشان هم این را کاملا می‌دانست.

و بنابراین توقع ما از این مجموعه‌ی محترم و عزیز این است که دعا کنند که منشأ این محبت‌ها که توجه به خدا و پیمودن راه خداست در ما استمرار پیدا کند و باقی بماند [و] ما بفهمیم [و] بدانیم که باید چه کار کنیم، باید به کدام طرف حرکت کنیم و خداوند متعال ما را هدایت کند [و] دستگیری کند. واقعا احتیاج داریم به دستگیری لحظه به لحظه‌ی پروردگار که [اگر] این نباشد مطمئنا کار مشکل خواهد شد.

بنده هم به سهم خودم قدر جناب آقای مصباح را می‌دانم. واقعا می‌دانم که ایشان چه وزنه‌ای هستند در کشور و در اسلام؛ و حقا و انصافا ما امروز نظیر ایشان را -حالا به این تعبیر بگوییم- خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است که وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و با این صفا.

این سه جهت در ایشان جمع شده است؛ هم علم هست، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه هست و هم صفا هست. این سه تا با هم دیگر در... (۲) [وجود ایشان] خیلی ارزشمند است. و خدای متعال وجود ایشان را برای ما [و] برای انقلاب نگه دارد ان‌شاءالله و وجود ایشان را سالم بدارد که همه بتوانند از برکات ایشان استفاده کنند. و خداوند کسان ایشان، آقازاده‌های محترمشان، دامادهای محترمشان، همسر محترمشان و اولاد ایشان را -عروس‌ها و دامادها، همه را- ان‌شاءالله خدای متعال مشمول رحمت و لطف و هدایت خودش قرار بدهد.

آیت‌الله مصباح یزدی: ...در شبانه روز از عمق دل دعا می‌کنیم که خدا برکات وجود حضرت‌عالی را روز افزون کند...

بله! دعا بفرمایید [که] خدا هدایت کند ما را. یادتان هست [که] من، یک وقت به شما عرض کردم -در زمان ریاست جمهوری- که من، الان، احتیاجم به کمک معنوی خیلی بیشتر از سابق است و خدمت آقای بهجت -به وسیله‌ی جناب‌عالی- پیغام رساندم که کمکی کنند... (۳) چیزی. و بعد، دو تا نامه، ایشان فرستادند -دارم آن نامه‌ها را [که] به خط جناب آقای مصباح هست- و الحمدلله این کمک‌ها وجود داشته [است و] این‌ها را ما قدر می‌دانیم. الان هم همین‌جور است. الان هم من خیلی احتیاج دارم به کمک معنوی و ان‌شاءالله خدای متعال این دعاهای شما را به هدف اجابت برساند و ما را مشمول رحمت خودش و کمک خودش و هدایت خودش بکند ان‌شاءالله.

آیت‌الله مصباح: البته هر کس ظرفیتش بیشتر است نیازش هم بیشتر است. حتی نیاز پیامبر و اولیای خدا هم بیش از ماهاست.

بله، همین‌جور است.

آیت‌الله مصباح: ... حضرت‌عالی هم دعا کنید که خداوند عاقبت ما را ختم به خیر کند.

ان‌شاءالله؛ ان‌شاءالله؛ خدا عاقبت شما را [و] ما را ان‌شاءالله به خیر کند.

(۴)[درس هفتگی جناب آقای مصباح در دفتر را] هر چه از آن پخش شده و من گوش کردم، واقعا انسان استفاده می‌کند. در ماه مبارک رمضان که سخنرانی ایشان عصرها پخش می‌شد من غالبا گوش می‌کردم و بهره می‌بردم.

آیت‌الله مصباح یزدی: ... از این که بزرگواری فرمودید و گوشه‌ی چشمی به این خانه انداختید، تشکر می‌کنم. ...

امیدواریم که باز هم از این فرصت‌ها داشته باشیم. ...

 

نسخه‌ی صوتی:

دریافت

 

پانوشت:

۱- از ابتدای متن، تا اینجا، در فایل صوتی موجود نیست و از منبع شماره‌ی ۲ نقل شده است.
۲- نامفهوم
۳- نامفهوم
۴- از اینجا تا انتهای متن، در فایل صوتی موجود نمی‌باشد و از منبع شماره‌ی ۲ نقل شده است.

 

منابع:

۱- پیاده شده از فایل صوتی

۲- خبرگزاری رجانیوز

پیوند مرتبط: پرونده­‌ی سفر رهبر انقلاب به قم در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای

دیدگاه‌ها

Like
پاسخ:
با سپاس از دیدگاه شما
۰۳ آذر ۹۶ ، ۰۵:۴۵ std screening near me
معمولا من در وبلاگ ها یاد نمی گیرم، اما من می خواهم این نوشته را بگویم
خیلی به من فشار آورد تا سعی کنه این کار رو انجام بده! طعم نوشتن شما به من شگفت زده شده است.
با تشکر، مقاله بسیار عالی.
پاسخ:
با تشکر از دیدگاه شما

کاملتر آن را در آدرس زیر میشه خوند:
https://mesbahyazdi.ir/node/8046/%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%B9%D8%B2%DB%8C%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF

پاسخ:
با تشکر از شما

ارسال دیدگاه‌

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پیامک‌های این دیدار

  • رهبر انقلاب: عواطف نقش مهمی در ادامه‌ی راه و اقامه‌ی حدود الهی و حاکمیت الهی دارند/ در انقلاب ما هم، فکر به تنهایی نمی‌توانست این حرکت عظیم را انجام دهد.
  • رهبر انقلاب: حقا و انصافا امروزه، نظیر آقای مصباح خیلی نادر ممکن است وجود داشته باشد/ سه جهت در ایشان جمع شده است: هم علم هست، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه هست و هم صفا هست.