روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

بیانات منتشر نشده آیت الله خامنه ای در کنگره‌ جهانی ائمه جمعه و جماعات - ۱۳۶۳/۰۲/۱۶

ثبت‌شده در شنبه، ۵ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۵۱ ب.ظ
بیانات منتشر نشده آیت الله خامنه ای در کنگره‌ جهانی ائمه جمعه و جماعات - ۱۳۶۳/۰۲/۱۶
از آغاز انقلاب اسلامی، یکی از توصیه‌های پربسامد رهبران جمهوری اسلامی، وحدت مسلمانان در سرتاسر جهان اسلام بوده است؛ و نام‌گذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به نام «هفته‌ی وحدت» نیز به همین منظور بوده است. یکی از بیانات حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون وحدت مسلمانان، مربوط می‌شود به بیانات ایشان در «دومبن کنگره‌ی جهانی ائمه‌ی جمعه و جماعات جهان اسلام» که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۳ برگزار گردید. به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی وحدت، «روشنی خورشید»  این بیاناتِ منتشرنشده را منتشر می‌کند.

 

مخاطب: ائمه‌ی جمعه و جماعت جهان اسلام و شرکت‌کنندگان در دومین کنگره‌ی جهانی ائمه‌ی جمعه و جماعات جهان اسلام

تاریخ: صبح ۱۶ اردیبهشت ۱۳۶۳

شرح (۱):

بیانات منتشرنشده آیت الله خامنه ای در کنگره جهانی ائمه جمعه و جماعات

دریافت تصویر با کیفیت

 

پانوشت:

۱- به دلیل در دسترس نبودن نسخه‌ی متنی بیانات، تصویر اسکن‌شده‌ی صفحه‌ی روزنامه قرار داده شده است.

 

منبع: روزنامه‌ی «جمهوری اسلامی» مورخ ۱۳۶۳/۲/۱۷ صفحه‌ی ۱۴.

دیدگاه‌ها

خیلی متشکر. ..
پاسخ:
با تشکر از نظر شما

ارسال دیدگاه‌

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پیامک‌های این دیدار

  • آیت‌الله خامنه‌ای: بینش قرآنی، دست‌های تفرقه‌افکنی را که میان فضای ذهنی و منطقه‌ی زندگی انسان‌ها فاصله افکنده و منطقه‌ی وسیع زندگی آدمیان را با دیوارها و حصارها به هزاران محوطه‌ی کوچک و تنگ تقسیم کرده است، دست هوس‌های شیطانی می‌داند و آن را برای استحکام و توسعه‌ی قدرت شیطان‌های طغیان‌گر و فسادانگیز می‌شمارد.
  • آیت‌الله خامنه‌ای: وحدت اسلامی هم یک وظیفه و عمل دینی است، هم یک حرکت و تدبیر سیاسی/ ما مسئولان جمهوری اسلامی، دعوت به وحدت را یکی از قوی‌ترین و حساس‌ترین وظایف خود می‌دانیم.
  • آیت‌الله خامنه‌ای: ملی‌گرایی با یک نگاه ابزار وحدت ملی است، اما با نگاهی دیگر ابزاری برای تفرقه است/ استعمارگرانی که وحدت بزرگ اسلامی را همچون کوهی در برابر حرکت مزورانه‌ی خود می‌شمردند، زیرکانه بر روی حس ملیت و وطن‌گرایی جغرافیایی تکیه کردند و از آن سلاح قاطعی برای تکه‌پاره کردن جسم امت اسلامی ساختند.
  • آیت‌الله خامنه‌ای: جهان اسلام در قرن اخیر بزرگ‌ترین ضربه را از تشتت و اختلاف خورده است./ بعد از حادثه‌ی حمله‌ی مغول و تهاجم صلیبیان، بزرگ‌ترین حادثه‌ی تلخ و مرارت‌بار دنیای اسلام، ماجرای فلسطین است.
  • آیت‌الله خامنه‌ای: ملت‌ها آماده‌اند که مژده‌ی وحدت را بشنوند/ چه کسی این مژده را به آنان خواهد داد؟ چه کسی قادر است رسالت وحدت را بر دوش بگیرد؟
  • آیت‌الله خامنه‌ای: ما مسئولان جمهوری اسلامی مهم‌ترین شعاری را که برای جهان اسلام مطرح می‌کنیم، شعار "کلمه‌ی توحید" و "توحید کلمه" است.
  • آیت‌الله خامنه‌ای: ما از وحشت و خشم قدرت‌های سلطه‌گر، هرگز دچار تردید نشده‌ایم و نخواهیم شد./ ملتی که به خدا متوکل و به نیروی ذاتی خود متکی است، هرگز در بن‌بست نمی‌ماند.