روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

بیانات منتشر نشده امام خامنه ای در دیدار ستاد برگزاری کنگره ۱۵هزار شهید دولت - ۱۳۸۱/۵/۲۸

ثبت‌شده در پنجشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۳۸ ب.ظ
بیانات منتشر نشده امام خامنه ای در دیدار ستاد برگزاری کنگره ۱۵هزار شهید دولت - ۱۳۸۱/۵/۲۸
به مناسبت هفته‌ی دولت، «روشنی خورشید» متن بیانات حضرت امام خامنه‌ای در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره‌ی وزیران و ۱۵هزار شهید دولت در سال ۱۳۸۱ را منتشر می‌کند.

تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۸۱ (۱)

مخاطب: اعضای ستاد برگزاری کنگره‌ی وزیران و ۱۵هزار شهید دولت (۲)

شرح:

[بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم] (۳)
خیلی اقدام به جایی کردید، یاد شهیدان بزرگوار مجموعه‌ی دولت که وظیفه خودشان را فقط منحصر به کار در اتاق و پشت میز نکردند، بلکه در میدان مهم تولید و اقتصاد آن روز که نیاز کشور بوده وارد شدند و تلاش نمودند. پس احیاء نام آن‌ها مفید بوده و اساسا طرح مسأله‌ی شهادت در دولت یک امر مهم و ضروری است. دولت در حقیقت، آن استوانه‌ی اساسی اداره‌ی کشور است، یعنی نقطه‌ای است که مردم کار خودشان را به او واگذار کرده‌اند و از جهات مختلف، به آن اعتماد و اطمینان دارند؛ این مردم نسبت به شهیدان و ایثارگران عشق دارند و عشق می‌ورزند. خیلی خوب است که دولت، ارادت خویش را به شهدای عزیز نشان بدهد. البته بدیهی است [که] دوستان ما در دولت و مسئولین بالا جزء معتقدان و علاقه‌مندان و ارادتمندان این مفاهیم هستند، در این هیچ تردیدی نیست، اما لازم بود که در یک مرحله، مظهری عرضه بروز پیدا کند و این کار شما دارد آن را انجام می‌دهد. خیلی باید از بسیج ادارات متشکر باشیم که این کار را مطرح و دنبال کرد. خیلی خوب است که دوستان در وزارتخانه‌های مختلف دولتی به موجودیت بسیج و فعالیت بسیج بها می‌دهند تا روحیه‌ی بسیجی در دستگاه‌های مختلف حفظ و تقویت شود.
شما دوستان عزیز می‌دانید و می‌بینید که یک عده‌ای مأموریت دارند که بنیان‌های اعتقادی و ایمانی مردم را تخریب کنند و نمی‌فهمند چه خسارت معنوی بزرگی را با این کار وارد می‌سازند و با اظهارات و موضع‌گیری‌های خودشان، ایمان، امید، حقوق (۴) ایثارگری و فداکاری را در مردم رو به تضعیف می‌کشانند. من تصوّرم این است که این اقدامی که شما دارید انجام می‌دهید - بزرگداشت شهدای مجموعه‌ی دولت - پاسخ کوبنده‌ای به این کارها است.
سعی کنید محتوای این سمینار، محتوای باارزش و ماندگاری باشد. به صرف لفاظی و شعار اکتفا نشود و ان‌شاءالله مجموعه‌ی دولت برود به سمتی که یکی از ملاک‌ها و معیارهای تعیین مسئولیت‌های والای دولتی، علاقه‌مندی به همین مفهوم فداکاری و ایثارگری باشد. ان‌شاءالله که خداوند متعال به شما توفیق بدهد و امیدواریم که خدا از شما این‌گونه زحمات و تلاش‌ها را قبول کند.
صحبت‌های آقای زنگنه (۵) باعث شد تا من به ذهن و خاطرات خودم مراجعه کنم و یک فهرست طولانی از زیبایی‌ها و شگفتی‌های دولت از قبیل تلاش‌ها و فداکاری‌های دوره‌ی جنگ [را به یاد بیاورم] که بعضی به شهادت منتهی شد و بعضی از اصحاب فداکاری‌ها شهید نشدند، اما در واقع شهدا[ی] زنده‌اند.
خداوند به ما توفیق بدهد که بتوانیم این روحیه را، این مرتبه‌های والا و بلند را برای خودمان نگه داریم.
[والسلام‌علیکم‌ورحمه‌الله‌وبرکاته]

 

پانوشت:

۱- در منبع متن، «کنگره‌ی ۲۲ هزار شهید دولت» ذکر شده بود که با توجه به مطالب خبرگزاری‌های رسمی و نیز دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، به نظر می‌رسد «۱۵ هزار شهید دولت» صحیح‌تر است.
۲- در منبع متن، تاریخ دیدار، شهریور ۸۲ ذکر شده است اما با توجه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب و نیز روزنامه‌های رسمی، به نظر می‌رسد تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۸۱ صحیح‌تر است.
۳- در منبع متن، این مطلب بدون "بسم‌الله" و "والسلام‌علیکم" ذکر شده بود که با توجه به سیاق کلی بیانات حضرت امام خامنه‌ای، این دو بخش اضافه شدند؛ اما جهت رعایت امانت، در بین [] قرار گرفتند.
۴- احتمالا «روحیه‌ی» صحیح است که در منبع، به اشتباه «حقوق» نوشته شده است.
۵- مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت وقت و رئیس ستاد برگزاری کنگره

 

منبع:  ماه‌نامۀ "شاهد یاران" به صاحب‌امتیازی بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ شمارۀ ۱۰ صفحۀ ۴

پیوند مرتبط: خبر دیدار در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام خامنه‌ای

 

دیدگاه‌ها

۰۸ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۱۵ بنده حقیر خدا
خدا خیرتون بده...
ممنون
پاسخ:
با تشکر از نظر شما

ارسال دیدگاه‌

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پیامک‌های این دیدار

  • رهبر انقلاب در دیدار با ستاد برگزاری کنگره‌ی شهدای دولت: ان‌شاءالله مجموعه‌ی دولت به سمتی برود که یکی از ملاک‌ها و معیارهای تعیین مسئولیت‌های والای دولتی، علاقه‌مندی به مفهوم فداکاری و ایثارگری باشد.