روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

روشنی خورشید

فضایی جهت نشر بیانات، مصاحبه ها، پیام ها و آثار منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای

پیام منتشر نشده امام خامنه ای در پی درگذشت استاد محمدتقی شریعتی - ۱۳۶۶/۲/۳

ثبت‌شده در دوشنبه، ۳۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۳:۰۸ ق.ظ
پیام منتشر نشده امام خامنه ای در پی درگذشت استاد محمدتقی شریعتی - ۱۳۶۶/۲/۳
۳۱ فروردین، سالروز درگذشت استاد محمدتقی شریعتی (پدر مرحوم دکتر علی شریعتی) می‌باشد، به همین مناسبت، «روشنی خورشید» پیام حضرت امام خامنه‌ای در پی درگذشت استاد شریعتی را منتشر می‌کند.
نوع سند: متن
نوع اثر:  پیام
مخاطب: دوستان، علاقه‌مندان، شاگردان و بازماندگان استاد محمدتقی شریعتی
تاریخ: ۱۳۶۶/۲/۳
 
شرح:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
درگذشت متفکر و محقق اسلامی، استاد محمدتقی شریعتی قدّس‌سرّه را به همه دوستان، علاقه‌مندان، شاگردان و به ویژه بازماندگان ایشان تسلیت می‌گویم و رحمت و غفران الهی را برای آن فقید سعید مسألت می‌کنم.
این رادمرد دینی از پیشروان و پایه‌گذاران اندیشه «بازگشت به قرآن و نهج‌البلاغه» و خود مفسّر قرآن و مدرّس و شیفته نهج‌البلاغه بود. خدمت ارزنده او در تعلیم و تربیت اسلامی نسل جوان و مبارزه پیگیر و دشوار او با تفکرات الحادی، آن هم در هنگامی که روش‌های مناسب برای این مقابله فکری و سیاسی کمتر شناخته شده و میدان در برابر تبلیغات گروه‌های الحادی وابسته، کاملا گشوده بود، یکی از صفات درخشان زندگی اوست.
همچنین مبارزات او در دوران نهضت ملّی که تحرک سیاسی مردم در خراسان را جهت و محتوایی اسلامی می‌بخشید، سند افتخار دیگری در پرونده‌ی آن زندگی پربار و شرافتمندانه است.
او که از خانواده‌ای روحانی برخاسته و سال‌ها در حوزه‌ی علمیه‌ی مشهد مدارج علوم دینی را پیموده بود، بی‌شک یکی از پرسوزترین و مخلص‌ترین اندیشمندان و مبلّغان اسلامی بود که استحکام اندیشه را با نوآوری در روش، به‌هم آمیخته و برای نسل تحصیل کرده و بافرهنگ متاع فکری جذابی را ارائه کرد. زندگی او سراسر به تعلّم و تعلیم و در بهشتی از صفا و پاکدامنی گذشت؛ رحمت خدا بر او و حشرش با محمد و آل محمد (ص) باد که عمر را به عشق و ثناگویی آنان بسر آورده بود.
سید علی خامنه‌ای
رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

منبع: مجلۀ "جستارهای ادبی" شمارۀ ۷۶ و ۷۷ به نقل از پایگاه تخصصی مجلات نور

دیدگاه‌ها

ارسال دیدگاه‌

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پیامک‌های این دیدار

  • پیام رهبر انقلاب به‌مناسبت درگذشت استاد محمد تقی شریعتی منتشر شد./ رهبر انقلاب: این رادمرد دینی از پیشروان و پایه‌گذاران اندیشه «بازگشت به قرآن و نهج‌البلاغه» و خود مفسّر قرآن و مدرّس و شیفته نهج‌البلاغه بود.